Czytaj recenzje odżywek i suplementów



wordpress review theme wordpress affiliate theme review theme affiliate theme wordpress review themes wordpress affiliate themes review themes affiliate themes

Kilka słów o węglowodanach

Węglowodany są niezbędne do życia i prawidłowego funkcjonowania każdego organizmu. To już zostało powiedziane wielokrotnie. Według tej przesłanki warto jest również zaznaczyć, iż stworzenie diety węglowodanowej wcale nie jest łatwym zadaniem. W zasadzie takiej diety węglowodanowej, która byłaby w stanie spożytkować je w odpowiedni i dobroczynny sposób. Z węglowodanami nie ma żartów, ponieważ jeden, niewłaściwy ruch może spowodować nieodwracalne skutki. Wiele ludzi przez całe życie bez najmniejszego problemu zjada ogromne ilości węglowodanów i w żaden sposób nie jest w stanie przytyć, ani mieć z tego tytułu gorszych powikłań. W przypadku innych osób wystarczy pewien, krótki okres, w którym węglowodany nadmiernie były spożywane i jest po wszystkim. Albo cukrzyca, albo otyłość, niejednokrotnie zostają już na całe życie.

Cała sprawa polega na tym, aby spożywać węglowodany, które są dobre i mają dobry wpływ na organizm ludzki. Te, które zostały już oczyszczone z błonnika i wielu innych odżywczych wartości, wchłaniają się do krwiobiegu w błyskawicznym tempie. W związku z tym w żadnym wypadku nie hamują uczucia głodu, tylko za chwilę robi się on ponownie. Ponadto, niekorzystnie wpływają również na poziom cukru we krwi, który automatycznie wzrasta, często do niebezpiecznych rozmiarów. Aby mieć korzyści z diety węglowodanowej, należy spożywać jedynie te, które nie zostały jeszcze oczyszczone. Ta grupa węglowodanów jest zdecydowanie dłużej trawiona w organizmie, dzięki czemu nie powoduje zbyt szybkiego wchłaniania do krwiobiegu, a to oznacza, że wszystko jest zharmonizowane i odbywa się stopniowo, dokładnie tak, jak to powinno mieć miejsce. Nie ma przypadku, że poziom cukru we krwi jest gwałtownie podnoszony, a to oznacza, że ciągle jest on w normie, w związku z czym nie powoduje nadmiernych cukrów, a te nie mają szansy zamienić się w tłuszcz, który nie będzie magazynowany w najmniej do tego odpowiednich częściach ludzkiego ciała. Warto jest o tym pamiętać przy posiłku każdego dnia.

Jak przyjmować węglowodany?

Węglowodany – ze względu na to, że zawierają zróżnicowane indeksy glikemiczne – mają różną zdolność (i długość) wchłaniania. Trenując, warto uzupełniać dietę o specjalne preparaty węglowodanowe zawierające właśnie zróżnicowane cukry – jak np. Olimp Endurance Stand By Recovery Gel. Dzięki temu cukier jest wchłaniany zarówno w trakcie, jak i długi czas po treningu. Co więcej takie preparaty zawierają w sobie nie tylko węglowodany. Przykładem może być Olimp Endurance Fire Start Energy Gel, który poza 45 g węglowodanów dostarcza kofeinę, beta-alaninę oraz olej MCT. Z kolei Olimp Dextrex Juice zawiera taurynę i magnez.

Ważne jest, by zawsze przyjmować preparaty węglowodanowe zgodnie z zaleceniami producenta. Najczęściej mają one formę wygodnie rozpuszczalnego w wodzie proszku – np. Olimp Carbonox – choć istnieją także środki żelowe i inne. Dzięki temu możesz wybrać, taki, który okaże się dla ciebie najlepszy.

Napisz komentarz