Czytaj recenzje odżywek i suplementów



wordpress review theme wordpress affiliate theme review theme affiliate theme wordpress review themes wordpress affiliate themes review themes affiliate themes

Jak działają aminokwasy BCAA?

Aminokwasy dzielą się na dwa rodzaje – wyróżniamy aminokwasy proste oraz rozgałęzione. Z tych dwóch typów, każdy jest istotny dla naszego organizmu, ale znacznie bardziej popularne i stosowane przez osoby wykonujące obciążające treningi są aminokwasy rozgałęzione określane mianem aminokwasów BCAA.

Na czym polega ich sukces?

BCAA czyli aminokwasy rozgałęzione zasłużyły na taką nazwę właśnie poprzez rozgałęzione łańcuchy z jakich się składają. To właśnie one są najczęściej spotykanymi składnikami odżywek mających za zadanie zbudowanie beztłuszczowej masy ciała, co dzieje się poprzez pobudzenie syntezy białek i zwiększaniu produkcji hormonów anabolicznych, a więc budulcowych. Z tego właśnie powodu aminokwasy BCAA stosuje się przede wszystkim w kulturystyce – kulturyści wiedzą jakie mają one znaczenie, dlatego dostarczają je razem z posiłkiem, ponieważ organizm samodzielne nie jest w stanie ich zsyntetyzować. Dzięki temu mięśnie zostają wyposażone w energię i nie odczuwają takiego zmęczenia oraz nie ulegają tak rozpadowi podczas wytężonych ćwiczeń.

Konkretne działanie aminokwasów BCAA

Aminokwasy BCAA, do których zalicza się przede wszystkim izoleucynę, leucynę i walinę stanowią aż jedną trzeci białka mięśniowego. Stanowią też podstawę dwóch innych aminokwasów, a konkretnie alaniny i glutaminy, wpływając na ich uwalniani w czasie treningu tlenowego. W przypadku zażywania nieodpowiednich węglowodanów, BCAA pomagają utracić zbędną tkankę tłuszczową. Jednak ich podstawowe działanie to anabolizm i przeciwdziałanie katabolizmowi, czyli rozpadowi mięśni, co podczas ćwiczeń paradoksalnie dzieje się zawsze.

Zalecane dawki

Aminokwasy powinny być dostarczane do organizmu razem z posiłkiem, czyli z węglowodanami z wcześniej wspomnianego powodu – organizm ludzki nie syntetyzuje ich. Istotne znacznie ma dawkowanie – wbrew pozorom tym wypadku zaleca się przyjmowanie dawki minimalnej, a wiec 10 gramów. Pod żadnym pozorem nie powinno się samodzielnie zwiększać dawkę – lepiej jest stosować dawkę minimalną i słuchać zaleceń producenta.

Plusem jest, że odżywki te mogą być stosowane jako dodatek do innych odżywek, na przykład kreatyny. A czy warto? Owszem, bowiem osoby przyjmujące aminokwasy twierdzą, że charakteryzują się znacznie większą siłą chwytu oraz przyrostem tkanki mięśniowej i szkieletowej.

Napisz komentarz